S.F.Sorrow kimdir?


bir derginin ocak 2011de yayınlanacak sayısını aralık 2010da okumak çok ilginç.önümde NME dergisinin ocak 2011 sayısı duruyor.pdf halinde okuyabiliyorum.teknoloji müthiş,inanılmaz derecede hızlı işlemekte.bir zamanlar bu dergilerin eski sayılarına bile rastlayabilmiş olmak bir sahafta büyük olaydı bizler için.şimdi herşeye ulaşmak bir tık mesafesinde sanki.sanal bir dünyanın sağladıklarının esiri mi olmuşuz belli değil ama şimdilik mutluluk verdiğine göre sorun yok demektir.
Kayıp Albümler ana temasını oluşturmuş derginin ocak sayısı.100 tane albüm tanıtılmış.müzik dünyasında pek duyulmamış ama müzikal olarak çok değerli albümleri belirlemişler.üç gündür boş vakitlerimde bu kayıp albümler arasından seçimler yapıp incelemeye alıyorum.albümleri nette bulmak kolay oluyor.önce albümü indiriyorum.sonra da albümü dinleyerek o albüm hakkında yazılmış ne varsa okumaya çalışıyorum.internet sayesinde albüm hakkında edinebileceğim bütün bilgilere sahip olmak istiyorum.bu davranış sanırım ilginin bir nesne üzerine uzun süre yoğunlaştırılması demek oluyor.müthiş keyif verici zamanlar yaşıyorum,uzun süre albüm kapaklarındaki estetiği inceliyorum mesela,dönen bir çamaşır makinesine bakmaktan daha keyifli kesinlikle.
S.F.Sorrow is born.Şu an okuduğum makale NY Times'a ait.Neill Strauss yazmış yazıyı ve 1998 yılında gazetede yayınlanmış.The First Rock Opera?herkes Tommy diye bilir ama aslında S.F.Sorrow'muş.Rock müziğin ilk konsept albümlerinden ve Pete Townsendt Tommy adlı eseri bu albümden esinlenerek yaratmış.albüm The Pretty Things isimli gruba ait.albümün şanssızlığı the Beatles,Rolling Stones ve The Kinks gibi güçlü grupların albümlerinin yayınlandığı hafta piyasaya sunulması ve EMI'nin çok az tanıtım yapması olmuş.1968 yılında Beatles'ın White Album'u ile aynı zamanda piyasaya çıkmak büyük talihsizlik elbette ama bu grubun Sgt.Peppers Lonely Hearts Club Band'dan daha iyi bir iş çıkartmış olduğu gerçeğini Rock tarihçileri daha fazla karanlıkta kalmasını istemiyor olacaklar ki yazılarında bunu özellikle vurgulamışlar.1963 yılında Bo Didley'in bir şarkısından adlandırılarak kurulmuş Londra'lı bir grup The Pretty Things.14 tane stüdyo albümleri var,inanılmaz bir durum çünkü çok az kimse biliyor bu grubu,çok fazla rastlamadım çünkü.S.F.Sorrow, grubun gitaristi ve vokalisti olan Phil May'in kısa bir öyküsüne dayanıyor.Bir adamın doğumu,aşka doğru yol alışı,bu yolda savaşı,deliliği ve ilüzyondan kurtulma çabası üzerine şarkılardan oluşmakta. Bracelets of Fingers özellikle oldukça çarpıcı geliyor kulağa.Bir Beatles hayranının mutlaka etkileneceği melodilere sahip albümün geneli.albüm hakkındaki bilgileri yaz yaz bitmez elbette ve ben daha fazla uzatamayacağım şimdi bütün şarkı sözlerini bir güzel okumakla ilgileneceğim.bakalım S.F.Sorrow bize ne anlatmaya çalışıyor tam olarak?

No comments: