ederlezi

sahile gidiyorum.her sabah.yürüyorum.kış kendisini hissettirmeye başladı iki gündür.müzik dinliyorum.midem boş.sabah bir parça peynir yedim sadece.biraz pekmez,biraz tahin karışımı ve çay.son günlerde çok çay içmeye başladım.bu gidişle sadece çay ile yaşayabileceğim gibi.bazen ton balığı ziyafeti çekiyorum kendime.çok iyi geliyor.düşünüyorum yürürken.sonra yatağıma dönüp düş kuruyorum.bişeyler yazıyorum defterime,kitap okuyorum çok sıkılınca.sonra da uyku.
bugün saat dört gibi telefon çaldı.şaşırdım.arkadaşların geldi dedi telefondaki kadın.
izmirden arkadaşlar.iyi arkadaşlar.dengesizler ama iyiler.hatırlıyorlar beni.merak etmişler.gelmişler...
uykulu gözlerle giyinip yanlarına gittim.
"delisiniz oğlum siz"
"bir görelim dedik,bakalım, ne durumdasın?"
"iyiyim abi.çok iyi.siz neler yapıyosunuz?"
"iş güç koşturuyoruz"dediler.
"hadi sahile doğru gidelim"dedim.
hava bulutlu ve soğuk.deniz çarşaf gibi,kaygan ve sakin.hepimizi yutacak gibi bekliyor.sokulduk yanına.üç adam.koyu yeşil bişey getirmişler yanlarında.içtik.çok komik herifler.bana "akdeniz akşamları"isimli şarkıyı söylediler.gülümsedim.konuştuk biraz hayat hakkında sonra bu civardaki tek çay bahçesine gidip çay içtik.gazetelere baktık.arkadaşlarımdan biri küçük bir kargı parçası diye tutturdu.anlam veremedim.mekan sahibinin yardımıyla istediği ölçülerde kargı parçasını elde etti.bir de bıçak aldı ve orasını burasını yontmaya çalıştı.ne yaptığıyla ilgilenmiyordum,gazetelere dalmıştı gözlerim.işini bitirdikten sonra kalkalım dedi,kalktık.küçük bir su şişesi aldılar yanlarına.anladım.bunlar çılgın.hiç durmayacaklar.yeniden deniz kıyısına geldik.beş dakikada işlerini hallettiler.baktım.
"delisiniz oğlum siz.şurada nargile yapacak kadar deli"
"içelim"dediler.
içtik...

No comments: